آموزش پخت کوکو مرغ

آموزش پخت کوکو مرغ

کوکو مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که با نان یا برنج سرو می‌شود. مقوی و خوش عطر و بوست و برای هر میزی مناسب است. هم به عنوان یک شام ساده برای خانواده خوب است، هم یک غذای عالی برای سفره‌های پر زرق و برق مهمانی است، هم می‌تواند برا میز مزه تولدها و مهمانی‌ها استفاده شود. همین طور یک خوراکی تقویتی خوشمزه برای کودکان است. دستور پخت کوکو مرغ بسیار متنوع است و می‌توان با کمی خلاقیت هر بار به شکلی جدید درستش کرد. از طرز تهیه‌ی کوکو مرغ و قارچ، طرز تهیه‌ی کوکو مرغ با سیب‌زمینی یا بدون سیب‌زمینی، طرز تهیه‌ی کوکو مرغ با مرغ خام و انواع دیگر کوکو… با ما همراه باشید.

:

طرز تهیه‌ی کوکو مرغ متفاوت و خوشمزه

به نظر من که کوکو مرغ ساده از همه‌ی انواع کوکو مرغ خوشمزه‌تر است. طعم غالب مرغ زعفرانی این کوکو را به یکی از خوشمزه‌ترین‌ها در نوع خود تبدیل می‌کند. ساده بودن و کم بودن مواد مورد نیاز هم پخت این کوکو را لذتبخش‌تر می‌کند.

مواد لازم برای کوکو مرغ ساده عبارتند از:

سینه مرغ: 1 عدد کامل

تخم مرغ: 2 عدد

ماست خامه‌ای: 1 قاشق سرپر

پیاز: 2 عدد

سیر: 1 حبه کوچک

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روغن مایع و زردچوبه: به میزان لازم

زعفران دم کرده: 1 قاشق غذاخوری

 

مراحل تهیه کوکو مرغ

ابتدا مرغ را با سیر، یکی از پیازها، نمک و فلفل و زردچوبه بگذارید تا آبپز شود. حدود نیم ساعت طول می‌کشد. بعد پیاز را رنده و سرخ کنید. وقتی مرغ به خوبی آبپز شد، با رنده ریز خردش کنید. مرغ رنده شده را به همراه ماست، تخم مرغ‌ها، زعفران، پیاز داغ و نمک و فلفل خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

حالا تابه‌ را روی گاز بگذارید، روغن بریزید و بگذارید داغ شود و سپس کوکو را هر طور که دوست دارید سرخ کنید. می‌توانید به صورت دایره‌‌ای سرخشان کنید یا اینکه اگر تابه دوطرفه دارید، کاملا توی تابه پخشش کنید، درش را بگذارید و منتظر باشد تا سرخ شود. بعد تابه را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. حالا کوکو را برش دهید و سرو کنید.

نکات مهم در تهیه کوکو مرغ ساده: می‌توانید این کوکو را با پیاز خام رنده شده هم درست کنید. اضافه کردن مقدار خیلی کمی آبلیمو، عطر فوق‌العاده‌ای به کوکو می‌دهد. ماست خامه‌ای‌تان هم هر چقدر سفت‌‌تر، بهتر. نکته بعد اینکه اگر تخم مرغ زیاد بزنید، کوکویتان خیلی شل و وارفته می‌شود و سرخ کردنش سخت. پس اول یکی از تخم مرغ‌ها را بزنید، اگر کوکو نیاز به تخم مرغ دیگری داشت از یکی دیگر استفاده کنید تا به انسجام مورد نظرتان برسد.

اگر به اطلاعاتی از ما نیاز دارید یا می خواهید پیام درخواستی را ارسال کنید!